Warning: include(/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: include(): Failed opening '/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 421

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 830

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 220

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 221

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 222

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 223

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 224
FlamingWheels.pl - Musclecars: Strona 2
header image
Start
Musclecars
Spis stron
Musclecars
Strona 2
Strona 3
Strona 4



1967 Ford Fairlane

W 1965 GTO zyskał nowego rywala w postaci Buicka GS (Grand Sport ) . Producent statecznych rodzinny limuzyn postanowił również włączyć się do walki, tworząc GS na bazie istniejącego już modelu Skylark. Nie była to jednak konkurencja z prawdziwego zdarzenia, gdyż GS dysponował w momencie premiery przestarzałym silnikiem V8 o pojemności 401 cali3 (6,6 litra) z mocą 325 km i momentem 445 lb-ft. Zapewniało to czasy 0-60 mil/godz. w 7,8 sekundy oraz ¼ mili w 16,6 sekundy. Konkurencja przez rok nie spała, Chevrolet podniósł moc silników Chevelle i tak 327-ka zamiast 300 posiadała teraz 350 km.

Było to wciąż jednak zbyt mało by wyprzedzić GTO, które na 1965 posiadało ulepszoną wersję silnika 389 Tri-Power z systemem Ram-Air doprowadzającym chłodne powietrze do gaźnika owocując mocą 360 km. Efekty były widoczne czas 0-60 wynosił tylko 6.1 sekundy a ¼ mili 14,7 sekundy. Chevrolet jednak się nie poddawał , oferując specjalny model Chevelle Z-16 z potężnym silnikiem o pojemności 396 cali3 (6,5 litra) z mocą 375 km chciał zachwiać potęgą i magią jaką roztoczył wokół siebie GTO. Chevelle Z-16 był rzeczywiście szybszy niż Pontiac GTO w 1965 roku, od 0 do 60 mil przyspieszał w 6 sekund , czas pokonania ¼ mili wynosił 14,66 sekundy, niestety wyprodukowano ich zbyt mało, bo tylko 201, aby zagrozić GTO.

Bratobójcza walka trwała, Oldsmobile uzbroił swojego 4-4-2 w nowy silnik o pojemności 400 cali3 (6,6 litra) o mocy 345 km, dużą uwagę skupiono tez na zawieszeniu, które zdaniem wielu czyniło 4-4-2 najlepiej prowadzącym się musclecarem. Efekty były widoczne, rewelacyjny czas przyspieszania od 0 do 60 mph, który wynosił tylko 5,5 sekundy był dla GTO nie osiągalny. Groźnym rywalem dla Pontiaca był również odrodzony Dodge Coronet , którego nowe wcielenie oferowało silnik hemi V8 o pojemności 426 cali3 (7 litrów) z mocą 425 km. Coronet osiągał czasy zbliżone do GTO: 0-60 mph w 6,1 sekundy , ¼ mili w 14,5 sekundy.

Rok 1965 obrodził także w pierwszy pony-car – Forda Mustanga. Piękne linie nadwozia i mocne silniki V8 to były atuty Mustanga. Samochód ten stworzył nowy kanon wśród amerykańskich samochodów  –  pony-car. Ponycary były samochodami mniejszymi od typowych midsize i fullsize, rozmiarami bliższe były ówczesnym kompaktom (Chevy Nova, Dodge Dart) , posiadały swoje własne nadwozia o zgrabnym ,sportowym kształcie i napędzane były silnikami stosowanymi w większych musclecars.

W pierwszym roku produkcji najmocniejszy silnik Mustanga posiadał pojemność 289 cali3 (4,7 litra) i rozwijał raczej małą moc 271 km, aby nadrobić te braki Ford nawiązał współpracę z Carrolem Shelby, kierowcą rajdowym, w celu stworzenia z Mustanga musclecara z prawdziwego zdarzenia. Owocem tej współpracy był Mustang Shelby Cobra GT 350. Numer 350 w nazwie samochodu nie pochodził jak to zwykle bywało od pojemności silnika. Cobra, bowiem również miała silnik o pojemności 289 cali3 (4,7 litra) tak jak w Mustangu, jednak dzięki zabiegom Shelby`ego silnik generował 306 km, a w specjalnej wersji Cobra GT 350 R nawet i 360 km. Były to naprawdę szybkie auta. Dzięki nim Ford zaczął również odnosić sukcesy w wyścigach.



W skrócie

20-21 Czerwca 2009 - Radom

Zapraszamy na szóstą już imprezę organizowaną przez FlamingWheels.pl. Tym razem impreza w trochę innym charakterze niż poprzednie. Mam nadzieję ,że kameralny bardziej charakter imprezy będzie bardzo dobrym środowiskiem do podziwiania prawdziwych amerykańskich aut i zawarcia nowych znajomości.

ZAJRZYJ - NOWE INFORMACJE !!!



tel: 511-600-900

Sonda
Które z najnowszych konceptów aut amerykańskich podoba Ci się najbardziej?