Warning: include(/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: include(): Failed opening '/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 421

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 830

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 220

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 221

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 222

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 223

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 224
FlamingWheels.pl - Musclecars: Strona 3
header image
Start
Musclecars
Spis stron
Musclecars
Strona 2
Strona 3
Strona 4



1967 Ford Mustang GT

W roku 1966 na rynku pojawił się nowy midsize musclecar ze stajni Dodge`a – Charger, który  bazował konstrukcyjnie na modelu Dodge Coronet. Linia nadwozia utrzymana była w modnym wówczas stylu "fastback", ukryte za grillem światła nadawały autu złowieszczego wyglądu. Wnętrze Charger`a było bardzo bogato wyposażone, między innymi w 4 kubełkowe siedzenia!

Pod maską znalazły się najlepsze silniki Chrysler`a , począwszy od V8 o pojemności 318 cali3 (5,2 litra) z 2-gardzielowym gaźnikiem , który rozwijał moc 230 km, poprzez V8 o poj. 361 cali3 (5,9 litra) i mocy 265 km również z 2-gardzielowym gaźnikiem , aż do V8 o poj. 383 cali3 (6,3 litra) z mocą 335 km i 4-gardzielowym gaźnikiem. W opcji znajdował się jeszcze V8 hemi o pojemności 426 cali3 (7 litrów) i mocy 425 km oraz momencie obrotowym wynoszącym 490 lb-ft.

Charger wyposażony w taki motor osiągał 60 mph w czasie 6,4 sekundy a ćwierć mili w 14,16 sekundy. Niestety były to rzadkie okazy na drodze, bo z silnikiem hemi zbudowano ich dokładnie 468. Po rozum do głowy poszedł Chevrolet oferując wreszcie w Chevelle SS silnik o pojemności 396 cali3 (6,5 litra) , szerszemu gronu odbiorców. Nie był to jednak ten sam silnik co w wersji Z-16 i zamiast 375 km posiadał 325 km. Dla bardziej wymagających klientów przewidziano wersje 360 konne i 375-konną Z-16. Więcej mocy zyskała także Nova SS, która otrzymała silnik o pojemności 327 cali3 (5,3 litra) z mocą 350 km. Chevrolet przygotowywał się również do ofensywy na Forda Mustanga , prezentując pod koniec 1966 roku swojego własnego ponycara – Camaro. Nowe auto przejęło silniki bigblock  z większej Chevelle  i dzięki temu zdołało zdetronizować Mustanga na ulicy, którego komora silnikowa nie mogła wówczas pomieścić biglocków Forda.

W najmocniejszej wersji SS396 Camaro posiadało silnik o pojemności 396 cali3 (6,5 litra) z mocą 375 km, pozwalało to rozpędzić się do 60 mph w 6 sekund i osiągnąć ¼ mili w czasie 14,5 sekundy. Postrachem na ulicach była też specjalna wersja Camaro Z-28, wyposażona w silnik o pojemności 302 cali3 (5 litrów ) wskonstruowany na potrzeby homologacji Camaro do wyścigów TRANS-AM. Pomimo że oficjalna moc 302-ki wynosiła tylko 290 km w rzeczywistości pod maską galopowało blisko 400 koni mechanicznych. Z-28 można było nabyć tylko z ręczną 4-biegową skrzynią biegów Muncie. Osiągi były bardzo dobre sprint od 0 do 60 mil zabierał tylko 6,9 sekund a ¼ mili Z-28 przejeżdżał w 14,85 sekundy.

W ślady Chevroleta poszedł również sam twórca GTO , Pontiac tworząc w 1967 roku Firebirda. Pontiac Firebird był bliźniakiem Chevroleta Camaro, dzielił z nim płytę podłogową i nadwozie, różniąc się zewnętrznie tylko atrapą chłodnicy, maską oraz tyłem. Firebirda oferowano z silnikami: L6 o pojemności 230 cali3 (3,8 litra) z mocą 165 lub 215 km. 326 cali3 V8 (5,3 litra)z mocą 250 km lub 285 km (HO) i zapożyczonymi z GTO dwoma V8 o pojemności 400 cali3 (6,6 litra) z mocą 325km. Topowy Firebird 400 przyspieszał od 0 do 60 mph w 6,2 sekundy i ¼ mili przejeżdżał w 14,7 sekundy.

Pontiac Firebird razem z Camaro stworzył bardzo silną konkurencję dla Forda Mustanga, który w momencie ich debiutu nie posiadał równie mocnego silnika. Sytuacja zmieniła się jeszcze w 1967 roku, kiedy nadwozie Mustanga poddano retuszowi, pod maską wreszcie zmieścił się bigblock o pojemności 390 cali3 (6,4 litra) i mocy 320 km. Dodatkowo Shelby przedstawił nową Cobrę GT-500 z silnikiem o pojemności 428 cali3 (7 litrów) generującym moc 355 km. Osiągając 60 mph w 6,2 sekundy i ¼ mili w 14,6 sekundy dopiero ten Mustang mógł nawiązać równorzędną walkę z Firebirdem 400 i Chevroletem Camaro SS396. Aby wspomóc Forda Mustanga w walce z dwoma przeciwnikami spod znaku GM , Mercury stworzył swojego ponycara – Cougara. Cougar bazował technicznie na konstrukcji Mustanga, posiadał jednak rozstaw osi o 3 cale dłuższy i luksusowe wyposażenie. Najmocniejsza wersja Cougara napędzana była bigblockiem o pojemności 390 cali3 (6,4 litra) legitymującym się mocą 335 km, niestety nie przekładało się to na czasy przyspieszeń: od 0 do 60 mph w 8,1 sekundy i ¼ mili w 16 sekund, a więc zdecydowanie za dużo by równać się z F-bodies spod skrzydeł GM.

Ford kontynuował swą batalię przeciwko Camaro i Firebirdowi prezentując w 1968 roku w Mustangu silnik o pojemności 427 cali3 (7 litrów) i mocy 390 km a w kwietniu tegoż samego roku nowy bigblock o pojemności 428 cali3 (7 litrów ) zwany Cobra Jet (CJ), silnik ten stał się później legendą i do dziś wymieniany jest jako jeden z najlepszych silników epoki musclecars. 428 CJ korzystał z wyczynowych  części używanych w sporcie samochodowym. Oficjalnie jego moc wynosiła 335 km, jednak rzeczywiście była bliska 410 km. 428 CJ zasiadł również w Shelby Cobrze GT-500 którą nazwano teraz GT-500 KR (King of the Road). Magia 428 owocowała rewelacyjnymi osiągami: 0-60 mph w 5,4 sekundy, ¼ mili w 14,01 sekundy. GT-500 KR pokonało  Camaro i jedynie Firebird starał się dotrzymać mu kroku ze swoim V8 o pojemności 400 cali3 (6,6 litra) wspomaganym systemem Ram Air mustrującym do walki 335 km. Jego czasy również były znakomite: 0-60 mph w 5,5 sekundy i 400 metrów w 14,2 sekundy.

Tymczasem w klasie midsize zaszło spore zamieszanie, sprawcami byli nowy Plymouth Roadrunner i Dodge Superbee bliźniacy Dodge Coroneta. Ich idea była identyczna z tą jaką prezentował w momencie swojego debiutu Pontiac GTO:  minimum wyposażenia dodatkowego, maksimum mocy i osiągów. W swej najmocniejszej wersji za sprawą silnika 426 Hemi o mocy 425 km Roadrunner znokautował zarówno Pontiaca GTO, Buicka GS jak i Chevroleta Chevelle,a także Forda Fairlane Torino i Mercury Cometa. Rewelacyjny czas na ¼ mili wynoszący 13,55 sekundy a także przyspieszenie 0-60 mph w 5,3 sekundy nie miały w tym momencie sobie równych. Drogowa odmiana silnika 426 Hemi montowana była również w modelu GTX, a także w Dodgu Chargerze, Superbee i Coronecie. Zaraz za B-bodies Chryslera w klasie mid size pod względem osiągów plasował się Oldsmobile 4-4-2 w specjalnej wersji zwanej Hurst/Olds stworzonej we współpracy Oldsmobila z firmą Hurt. Montowano tu silnik o pojemności 455 cali3 (7,5 litra) rozwijający moc 390 km. Osiągi były bardzo dobre 0-60 mph w 5,4 sekundy , 400 metrów w 13,9 sekundy, w 1968 roku lepsze były tylko Mopary z silnikami 426 hemi.



W skrócie

20-21 Czerwca 2009 - Radom

Zapraszamy na szóstą już imprezę organizowaną przez FlamingWheels.pl. Tym razem impreza w trochę innym charakterze niż poprzednie. Mam nadzieję ,że kameralny bardziej charakter imprezy będzie bardzo dobrym środowiskiem do podziwiania prawdziwych amerykańskich aut i zawarcia nowych znajomości.

ZAJRZYJ - NOWE INFORMACJE !!!



tel: 511-600-900

Sonda
Które z najnowszych konceptów aut amerykańskich podoba Ci się najbardziej?