Warning: include(/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: include(): Failed opening '/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 421

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 830

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 220

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 221

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 222

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 223

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 224
FlamingWheels.pl
header image
Start
Amerykańskie egzotyki
Spis stron
Amerykańskie egzotyki
Viper GTS ACR
Mustang Cobra R
Corvette Z06

Trzecie miejsce

Dodge Viper GTS ACR


Uuf! Viper GTS ACR leci na mate pierwszy, po ciosie w splot słoneczny. Konsternacja, zbłąkane oczy szukające w tłumie wyjaśnienia. Jak to się mogło stać? Jak w takim teście auto dysponujące największą mocą mogło przegrać?


Tak, my też byliśmy zdziwieni, w końcu to ten wóz zmiótł Porsche 911 i Corvetty w wyścigach GT, wygrywając 24 Hours Le Mans i 24 Hours Daytona. To też samochód z największym silnikiem, największym momentem obrotowym i najszerszymi oponami kiedykolwiek produkowano seryjnie w Ameryce.


Do naszych testów posłużył 2000 Viper GTS ACR. GTS nie zmienił się za dużo od prezentacji w 1996, za wyjątkiem pakietu ACR dostępnego od 1999.

Pakiet ten przeznaczony jest dla właścicieli zamierzających się amatorsko ścigać.



To wyścigowo zestrojone zawieszenie, dolot K&N, 18-calowe felgi BBS i pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa.

Dodge tą wersję pozbawił klimatyzacji, lamp przeciwmgielnych i systemu nagłośnieniowego, to wszystko w celu zmiejszenia masy pojazdu, jednak nasz samochód miał pakiet wyposażenia luksusowego za $910 tj. klimatyzację i nagłośnienie Alpine.


Jeżeli chcesz mieć wóz, który jest najbliższy wyścigowemu bolidowi SCCA Trans-Am lub NHRA, to Viper  będzie twoim wyborem.


Mustang Cobra R jest jednym z najszybszych samochodów ale Viper go i tak kładzie na łopatki, zobaczcie na liczby!

Niech wasze umysły radośnie pulsują czytając te wyniki : 0-60 mph w 4.2 sekundy, ćwierć mili w 12.3, kończąc z 115.9 mph. Na pięć testów na osiągi Viper był pierwszy w czterech.

W teście drogowym okrążenie przejechał o 3 sekundy szybciej niż Cobra. Czy to dużo? Kierowcy wyścigowi zabijają się żeby poprawić wynik o jedną dziesiętną sekundy na okrążeniu.

Chcesz wskoczyć w nadprzestrzeń? Podnieś obroty na 2,000 i zwolnił sprzęgło dodając „gazu”. Dzięki bardzo szerokim oponom jest dosyć łatwo utrzymać odpowiednie obracanie kół i przyczepność.

Przy odpowiednim obchodzeniu się z ośmiolitrową V10-tką 460 koni wystrzeli samochód naprzód jak pocisk.

Zmiany biegów nie wymagają siły, ale są niedokładne i skok dźwigni jest długi. Odgłosy pochodzące z silnika i wydechu Vipera nie są takie emocjonujące jak u dwóch pozostałych rywali, ale V10 gra na pewno oryginalnie.


Przyśpieszenie jest naprawdę porażające. Viper nie ma jakiejkolwiek kontroli trakcji i obchodząc się z pedałem przyśpieszenia należy być ostrożnym szczególnie przy pokonywaniu zakrętów, co nie jest takie łatwe jak przyśpieszanie na prostej, ogromna moc powoduję,że musimy myśleć i namęczyć się żeby nie wypaść drogi.


To nie jest „łatwy” samochód, ale obycie się z nim i nauka prowadzenia opłaci się i będziemy w stanie jeździć nim bardzo szybko.

Poprawnie wyważone prowadzenie się auta zaskoczyło nas tak dobyrm wynikiem na 182 metrowym slalomie, był najszybszy.


Na ulicy każda normalna osoba będzie jeździła Viperem wykorzystując jego możliwości na maksimum 7/10, gdyż bardzo łatwo jest przekroczyć tą bezpieczną granicę, natomiast Cobra R czy Corvette jest dużo prościej prowadzić bliżej krańca możliwości. Kolejną wadą jest brak ABS`u, panika może nieprawnego kierowcę wprowadzić w kłopoty przy zablokowanych kołach.

60-0 mph to 47,2 metry hamowania, 4,2 metra gorzej niż wyposażony w ABS Chevrolet S-10 Crew Cab 4WD pickup, którego niedawno testowaliśmy.

Pomimo, że coupe ma 6 lat oceniliśmy go najlepiej z tej trójki w kategorii wyglądu. Wszędzie ludzie zwracali na niego uwagę, Corvette nie budziła takiego zainteresowania, gdyż wygląda prawie jak zwykła C5.


Bezkompromisowe zawieszenie i małe wnętrze czynią dłuższe podróże niewygodnymi, materiały użyte do wykończenia, oprócz lewarka zmiany biegów i hamulca ręcznego, są kiepska, samo umiejscowienie dźwingi zmiany biegów również nie jest rewelacyjne. Z całej trójki wejść i wyjść najtrudniej było z Vipera.


W opcji mamy system nagłośnienia Apline, który nie jest niczym wyjątkowym.

Pewnie te gafy z designie wnętrza nie drażniłyby tak bardzo gdyby nie Corvette, która pokazuje, że osiągi i funkcjonalność to nie są dwa wykluczające się pojęcia. Vetta pokazała również, że nie musi oczyścić naszego portfela jak Viper, który kosztuje $86,860, czyli prawie $40,000 więcej. Cena i niedoskonałe wnetrze ciągną żmiję na trzecie miejsce.


W skrócie
Masz ciekawe amerykańskie auto lub motocykl?
Chcesz żeby pokazać go na naszych łamach?
Jeśli tak to skontaktuj się z nami poprzez e-mail.

Allegro - największe aukcje internetowe, najniższe ceny! Kup i sprzedaj!
Sonda
Które z najnowszych konceptów aut amerykańskich podoba Ci się najbardziej?