Warning: include(/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: include(): Failed opening '/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 421

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 830

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 220

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 221

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 222

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 223

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 224
FlamingWheels.pl
header image
Start
Amerykańskie egzotyki
Spis stron
Amerykańskie egzotyki
Viper GTS ACR
Mustang Cobra R
Corvette Z06


Drugie miejsce

Ford SVT Mustang Cobra R


Czy ktoś może powiedzieć Fordowi, że nie powiniem być w tej klasie? Jak to się stało, że Mustang, samochód, którego sprzedaż przekroczyła 173,676 w roku 2000, zepchnął supersportowy samochód Dodge`a? Odpowiedź to trzy litery : S V T. Ford dodał do SVT Cobry jeszcze lepsze i większą ilość części wyczynowych by auto było gotowe do wyścigu i zwycięstwa z najlepszymi samochodami sportowymi.


Jak Viper, Cobra R, którą testowaliśy to model z roku 2000. Nie myślcie, że kupicie model `01 lub nowszy bo takiego nie ma, SVT zbudowano w tylko 300 egzemplarzach Cobry R, i jak na razie nie zapowiada się na więcej. Ford chce w ten sposób zapewnić ekskluzywność temu modelowi.  Według nas 385 konny Mustang z ceną powyżej 50 tys. Dolarów to już jest ekskluzywność.


385 koni przy 5.700 obrotach i 385 funtów (521 Nm)  pochodzi z 5.4 litrowego silnika, 32 zawory DOHC V8. Od „zwykłej”  jednostki napędowej Cobry różni się między innymi: specjalnymi tłokami, większą przepustnicą, innymi wałkami rozrządu, głowicami i kolektorem dolotowym o większej przepustowości.


Zajmujemy miejsce w wyścigowym fotelu recaro i … nie ma klimatyzacji, radia, tylnych foteli. Wnętrze jest takie samo jak w innych Mustangach.

Zajmowanie miejsca i opuszczanie samochodu jest najłatwiejsze z całej trójki dzięki długim drzwiom i wysoko umieszczonego siedziska.


 Przekręcamy kluczyk i silnik ożywa, od razu wiemy, że to nie jest ten sam silnik, który siedzi w Mustangu GT, a wydech Borli produkuje dźwięk, który nietrudno pomylić ze odgłosami z filmu „Days of Thunder”.

Skrzynia Tremec T56 także doda swoje do uczucia wyścigowego auta, nie każdego przypadnie do gustu, gdyż po dźwignię trzeba daleko sięgać, a sprzęgło pracuje najciężej z trójki aut i każdorazowemu załączaniu pierwszego biegu towarzyszy meliczny dźwięk.

Cobra R i Corvette Z06 produkują tyle samo koni mechanicznych i momentu obrotowego, ale sposób w jaki są dostarczane trochę się różnią. Cobra R osiąga maksymalne wartości przy niższych obrotach, ale wykres krzywej mocy jest bardziej płaski w Vette. Najwięcej się dzieje przy obrotach od 3,500 do 6,500 .

Liczby mówią same za siebie, Cobra R wg naszych instrumentów nie może stawić czoła ani Vette ani Viperowi. Była wolniejsza o 0.2 sekundy i 5 mph na ¼ mili od Z06 i 12 stóp więcej potrzebowała, żeby się zatrzymać do zera z prędkości 60 mph. Nasz kierowca testowy twierdził, że Mustang wydawał się jakby szybszy w slalomie, ale różnice pomiędzy samochodami były w granicach 1 mph.

Bardziej hańbiące były czasy na torze. Przed testem spodziewaliśmy się czegoś wspaniałego po Cobrze R. No cóż, ze średnimi czasami  okrążenia 1:23.95, Cobra była 2 sekundy wolniejsza od Z06 i 2,5 s. od trudniejszego do prowadzenia Vipera. Podsterowność tu bardziej da się odczuć niż u pozostałej dwójki, zapewne winę ponosi rozłożenie wagi w stosunku 56.5/43.5 (przód/tył).

Na torze można odczuć czym się różni ten Mustang od „zwykłej” Cobry. Zawieszenie jest bardzo podobne ale „R” ma twardsze sprężyny Eibacha, amortyzatory Bilsteina i twardsze bushingi.

Nawet bez kontroli trakcji samochód wydaje się pewny przy szybkich zakrętach, a wytracanie prędkości jest dobrze wspomagane przez hamulce Brembo. Dozowanie odpowiedniej siły hamowania nie nastręcza trudności, ale spora odległość od pedału przyśpieszenia czyni redukcje biegów z „gazem” trudną sprawą.

Wróćmy z toru do rzeczywistości. Tu od razu widać i czuć bezkompromisową naturę, zawieszenie tak lubi nierówności jak „zieloni” wycieków oleju. No tak, ale stojąc w korku nie ma się tego problemu, i nie tylko tego. Gdy chcemy „pokruzować” da nam się we znaki ciężkie sprzęgło, brak radia i klimatyzacji.

Cobra R jest oryginalna i szybka, ale pomimo tego nigdy taki samochód nie może się otrząsnąć ze swojego „masowego” pochodzenia. To pozwala na zajęcie pierwszego miejsca, prawdziwemu sportowcowi.


W skrócie
Masz ciekawe amerykańskie auto lub motocykl?
Chcesz żeby pokazać go na naszych łamach?
Jeśli tak to skontaktuj się z nami poprzez e-mail.

Allegro - największe aukcje internetowe, najniższe ceny! Kup i sprzedaj!
Sonda
Które z najnowszych konceptów aut amerykańskich podoba Ci się najbardziej?