Warning: include(/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 9

Warning: include(): Failed opening '/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 9

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 421

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 830

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 221

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 222

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 223

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 224

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 225
FlamingWheels.pl
header image
Start
Amerykańskie egzotyki
Spis stron
Amerykańskie egzotyki
Viper GTS ACR
Mustang Cobra R
Corvette Z06

Piersze miejsce

Chevrolet Corvette Z06


Przedstawiamy Chevroleta Corvette Z06, zwycięzcę tego testu. Rzadko zdarza się, że najtańsze auto wygrywa test, ale w tym przypadku jest inaczej. Corvette jest tańsza od Vipera o prawie $40,000. Vetta zebrała najwięcej punktów w prawie każdej kategorii i uzyskała ich 87.1.  Z06 to topowy model Corvette, wyposażony w zawieszenie Z51, sześciobiegową skrzynię biegów, nadwozie hardtop, mocniejszy silnik, i 17 kg mniej niż standardowa wersja.

W silniku Z06 ( typ LS6 ) znajdziemy z tuzin zmian w stosunku do zwykłej C5 ( typ LS1 ).

LS6 dostarcza 12 procent mocy więcej niż LS1, co daje 385 koni przy 6,000 rpm , i 521 Nm ( 385 lb ) przy 4,000 rpm.

W teście Viper był na czele, dzięki swojemu silnikowi ogromnej wielkości, ale Vetta była tuż za nim.

Nasz kierowca testowy stwierdził, że z całej trójki Z06 była najtrudniejsza do opanowania przy ostrym ruszaniu, przez swój ogromny moment dostępny przy bardzo niskich obrotach. Za dużo „gazu” i tylne koła będą wariować z nieposkromioną wściekłością.  No pewnie, że fajnie to wygląda, ale samochód nie przejeżdża za daleko wtedy.

Zmiana z 1 na 2 bieg również może spowodować duże poślizgi.

Najlepszy czas 0-100 km/h jaki uzyskaliśmy to 4.5 sekundy, nastawiając  system „Active Handling” na tryb “competition” ,który sprawnie ogranicza poślizg kół do wartości pozwalających na szybkie przyśpieszanie. Ćwierć mili Z06 przemknęła w czasie 12.8  sekund i 180 km/h.

Przejazd Vetty przez slalom był najmniej imponujący, osiągnęła najgorszy czas. Pomimo dobrej widoczności do przodu, zostaliśmy „wyhamowani” stosunkowo wolnym przełożeniem kierownicy i słabo trzymającym fotelem kierowcy.

Z drugiej strony hamowanie jest wprost niesamowite.


Nie testowaliśmy nigdy dotąd wozu z lepszym wynikiem. 33,2 metry to dystans, na którym Z06 hamuje z 96,5 km/h (60 mph) do zera. Sam proces hamowania jest równy i nie występuje fading.  Każdy sportowy samochód powinien mieć takie hamulce.

Vetta może nie jest tak ekscytująca prowadzeniu  jak  Cobra R, ale za to dużo łatwiejsza w jeździe. By wykorzystać drzemiącą moc w silniku nie trzeba tak często zmieniać przełożeń, gwarantuje nam to wysoki i płaski przebieg krzywej momentu obrotowego.

Zarówno czasy okrążeń jak i przyśpieszeń nie były dużo gorsze od Vipera. „Active Handling” jest dużym bonusem w tym aucie, chroni kierowcę przed własną głupotą. Czasem trudno jest pohamować samego siebie i wtedy ten system chroni nas przed efektownymi piruetami w kierunku pobocza.

Zawieszeni Z06 jest nie jest tak twarde jak u pozostałej dwójki. Pozwalające na większe przechyły nadwozia podczas szybko pokonywanych zakrętów, powoduję pogorszenie precyzji prowadzenia. Tylne zawieszenie czasami ma kłopoty z utrzymaniem tyłu w odpowiednim miejscu gdy natrafi na nierówności pośrodku zakrętu.


Corvette jest jedynym autem z tej trójki, które nadaje się do jazdy na godzien bądź dłuższych podróży.  Również wnętrze jest w niej najlepsze, większe, łatwo czytelne wskaźniki, dobre wyposażenie. Pomimo, że akurat wyposażenie nie jest najważniejsze w tym teście i żadne punkty za to nie zostały dodane to miło jest mieć sterowany elektrycznie fotel, podgrzewane lusterka, dzieloną klimatyzację, dobry system nagłośnieniowy…


W naszym teście najważniejsze były osiągi, za nie Z06 otrzymała najwięcej punktów, wygrywając z dużo mocniejszym Kiperem i wyścigowo przygotowanym Fordem. Chevrolet oferuje samochód, który wyprzedził tych rywali i jest sporo tańszy. Czy marzenia się spełniły?

Nie, to po prostu najlepszy samochód sportowy ameryki.
 

Można zrobić wyścigowy samochód na ulicę, albo przerobić street car`a tak, żeby nie wstydzić się na torze, ale faktem pozostaje to, że żaden samochód nie będzie się dobrze spisywał w obu tych miejscach… aż do dziś. 385-cio konny silnik LS6 ma ogromny moment i piękne brzmienie, i podobnie jak całe auto, może być spokojne jak baranek lub pokazać kły brutalnie jak wilk.

Jedynie zmiana biegów przysparzała mi problemów, musiałem stale walczyć ze zmianą 1-4( przy „normalnej” jeździe z 1 biegu można „wrzucić” tylko bieg 4. ten system ochronił auto przed wejściem w klase samochodów o wyższym spalaniu i obłożeniem dodatkowym podatkiem. System nie działa gdy się rusza zbyt wolno lub chce ostrzej przyśpieszyć.


Oczywiście jest możliwość prostego wyłączenia tego systemu) i ciężko działającą synchronizacją. Codzienna jazda jest prosta i przyjemna jak zwykłą Vette. W teście Z06 była pojazdem najtańszym i najłatwiejszym to opanowania, a jedynie pół sekundy wolniejszy od Vipera czas okrążenia czyni ten wynik bardzo dobrym. Niesamowity samochód!.

Podsumowanie

Nie ma wątpliwości, że w tym teście wygrywa Corvette.

Czysta moc i szybkość to Dodge Viper, który po prostu niszczy rywali. Jest brutalny, aż do przesady.

Otwórz przepustnicę nie mając przednich kół na wprost i skończysz kręcąc się jak baletnica. Trzeba trochę nauki jazdy tym potworem, żeby wykorzystać te 460 koni. Za 86 tysięcy dolarów to powinien być najszybszy samochód.


Cobra R daje najwięcej "radochy". Odpowiednie wychylenie przepustnicy i Ford wyjeżdża z zakrętu bokiem wynosząc tył w przewidujący sposób.

To auto zostało stworzone na tor, pod względem zawieszenia, wydechu, siły potrzebnej do operowania sprzęgłem, te same aspekty sprawiają dużo nieprzyjemności na ulicy. Tych aut zbudowano tylko 300, i są one bardzo łakomym kąskiem dla kolekcjonerów, a większość z nich już teraz zapewne siedzi w hermetycznie zamkniętych garażach?


No i mamy Vette, wóz, którego historia, prestiż i cena przyćmiewa konkurencję. Najlepsze hamulce, prawie doskonałe prowadzenie, codzienna praktyczność. Dużo miejsca na rzeczy, dobre nagłośnienie i ta moc. Z06 to więcej niż zwykła C5, a to wszystko za niecałe 50 tysięcy dolarów. Czy ten samochód mógł nie wygrać?

Jarosław Jargot


W skrócie
Masz ciekawe amerykańskie auto lub motocykl?
Chcesz żeby pokazać go na naszych łamach?
Jeśli tak to skontaktuj się z nami poprzez e-mail.

Allegro - największe aukcje internetowe, najniższe ceny! Kup i sprzedaj!
Sonda
Które z najnowszych konceptów aut amerykańskich podoba Ci się najbardziej?