Warning: include(/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: include(): Failed opening '/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 421

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 830

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 220

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 221

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 222

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 223

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 224
FlamingWheels.pl - Historia Camaro: Strona 5
header image
Start
Historia Camaro
Spis stron
Historia Camaro
Strona 2
Strona 3
Strona 4
Strona 5


Na torze do dragów ta Z`tka 302 miala równe czasy 14 s. na chudziutkich oponkach ,które powinny się nazywać "brak przyczepności". Nowe szerokie radiale i seryjne 1969 z/28 302 pokonuje 1/4 mili w niskie 13 sekund.

 

W tym już niesamowitym pakiecie "mocy" dostępna była jeszcze jedna rzadka opcja. W 1969, 206 nabywców zaznaczyło kwadracik obok RPO JL-8. Chevrolet zamieniał 750 Holley`a na dwa gaźniki 4gardzielowe siedziące na specjalnym "cross-ram" kolektorze. Przeniesienie napędu odbywało się za pomocą zmodernizowanej M-22 "Rock-crusher" 4 manualnej skrzyni, specjalny most 4.88:1 , prędkościomierz do 140-mph. Cóż oczywisty brak radia i ogrzewania nikomu nieprzeszkadzał. Chyba jendak największym plusem opcji JL-8 były wszystkie cztery tarczowe hamulce. Krotkie biegi, dwa gaźniki sprawiały ,że Ztka została "shamowana" na 500 koni i znan jako wyskie 12`ście na dobrych oponach..

Co zaskakujące , prawie wszystkie części Z`etek ,które się ścigały w wyścigach miały seryjne części, zarówmo silnik jak i zawieszenie. Opony Hoosier, które były w stanie przenieść ponad 1.2 g's w zakrętach.

Ta strategia to sukces, Camaro nie tylko się rekordowo sprzedawało ale też rekordowo wygrywało. Mark Donohue i Roger Penske trzy razy zdobyli zwycięstwo w 1967 , następnie Z/28 sięgnęły po mistrzostwo , rekordowo zdobyte 10 wygranymi z 13 wyścigów w 1968. Ich dominacja trwała w 1969 gdy to ponownie Camaro zdobyło mistrzostwo.

Z/28

Innym sławnym kierowcą ,który prowadził Camaro i odnosił sukcesy był Smokey Yunick. W 1967, Yunick kupił nowy model `68 Z/28, i postanowił się nim ścigać w SCCA Trans-Am. W 1967 w dniu ,w którym testowano tylko Fordy Yunick jakoś się wkradł na tor Riverside Raceway i przejechał kilkaokrążeń. Oficjele wiedzieli ,że coś się "kroi" kiedy spostrzegli ,że Yunick miała lepszy czas okrążenia o 0.60 s od zdobywcy pole-position Jerry`ego Titus`a. Zgłoszono protesty co do samochodu i zabroniono startu temu autu w wyścigach Trans-Am w związku z regulaminem. Smokey Yunick spokował się i wyjechał do Bonneville. Tam Camaro zdobywał kolejne rekordy w wytrzymałościowych i predkościowych rekordach. F-body jechało 74 mph na oryginalnym DZ-302 smallblock`u, następnie Yunick umieścił pod maską 396 i pojechał 183 mph.

Sposób w jaki ten samochód został zbudowany był imponujący, jednak to właśnie on czynił go niedozwolonym. Żeby obniżyć wagę wiele części nadwozią było kąpanych w kwasie, wszystkie szyby były wymienione na wyścigowe bezpieczne szkło. Podwozie zostało zmodyfikowane z przodu , tak żeby uzyskać większą przyczepność kół z przodu podczas hamowania. Poprawion aerodynamikę podwozia poprzez cofniecie szyby i poniesienie podłogi, co stworzyło miejsce na obudowę. Trochę zmodyfikowany silnik 302 osiągał moc 450 koni przy ponad 7000 rpm. A pod oryginalną obudową mostu GM krył sie 9 calowy most Forda.

Dzisiaj oryginalny samochód Yunick`a należy do Vic`a Edelbrock`a ,który się nadal nim ściga w "Nostalgia Racing".

Jarosław Jargot



W skrócie
Masz ciekawe amerykańskie auto lub motocykl?
Chcesz żeby pokazać go na naszych łamach?
Jeśli tak to skontaktuj się z nami poprzez e-mail.

Allegro - największe aukcje internetowe, najniższe ceny! Kup i sprzedaj!
Sonda
Które z najnowszych konceptów aut amerykańskich podoba Ci się najbardziej?