Warning: include(/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: include(): Failed opening '/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 421

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 830

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 220

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 221

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 222

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 223

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 224
FlamingWheels.pl - Pontiac Firebird 3gen: Strona 2
header image
Start
Spis stron
Pontiac Firebird 3gen
Strona 2
Strona 3
Strona 4
Strona 5
Strona 6
Strona 7

 
  W 1983 tak jak rok wcześniej dostępne były 3 modele. Zwykłego Firebird`a napędzał silnik R4 o poj 2,5 litra „iron duke” o mocy 90 km. Firebird S/E otrzymał silnik V6 o poj. 2,8 litra z mocą podwyższoną do 135 km. Do obu tych modeli można było zamówić nowe w tym roku skrzynie biegów: 4 biegowy automat lub 5 biegowy manual.

Model Trans Am tradycyjnie posiadał tylko silniki V8. Dostępne były trzy jednostki o poj. 5 litrów. Standardowo montowana wersja z gaźnikiem posiadała moc 145 km, wyżej stała wersja crossfire z mocą 165 km( tylko z automatyczną skrzynią biegów) , a szczytem był nowy 305HO ( L69) , który dzięki zastosowaniu lepszego gaźnika, głowic oraz wałka mógł pochwalić się mocą 190 km. Ten silnik w połączeniu z ręczną 5 biegową przekładnią był najszybszym wówczas oferowanym modelem. Tak jak i rok wcześniej Pontiac wyprodukował limitowaną serię 2000 egz. Recaro Trans Am`a.

Dodatkowo aby uczcić 25 rocznicę wyścigu Daytona 500 wypuszczono specjalnego Trans Am`a. Samochód pomalowany był w dwóch kolorach: białym od góry i ciemno szarym od dołu, na wytłoczeniu w masce pojawił się mały płonący orzeł. Specjalnie dla tego samochodu opracowano zestaw spojlerów optycznie obniżających auto ( później znanych jako aero package lub ground effects). Takich samochodów zbudowano tylko 2500. W tym 1980 sztuk z silnikiem crossfire ,a 520 egz. z silnikiem HO.
Produkcja ognistego ptaka drastycznie spadła do 74884 wyprodukowanych aut. 32020 Firebird`ów , 10934 Firebird`ów S/E i 31930 Trans Am`ów ( w tym 22062 z silnikiem 305, 9206 z silnikiem crossfire i 662 z motorem 305HO ).
 
 
1983 Pontiac Firebird S/E.

 
Kolektor dolotowy CrossFire  

W skrócie

20-21 Czerwca 2009 - Radom

Zapraszamy na szóstą już imprezę organizowaną przez FlamingWheels.pl. Tym razem impreza w trochę innym charakterze niż poprzednie. Mam nadzieję ,że kameralny bardziej charakter imprezy będzie bardzo dobrym środowiskiem do podziwiania prawdziwych amerykańskich aut i zawarcia nowych znajomości.

ZAJRZYJ - NOWE INFORMACJE !!!



tel: 511-600-900

Sonda
Które z najnowszych konceptów aut amerykańskich podoba Ci się najbardziej?