Warning: include(/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: include(): Failed opening '/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 421

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 830

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 220

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 221

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 222

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 223

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 224
FlamingWheels.pl - Pontiac Firebird 3gen: Strona 3
header image
Start
Spis stron
Pontiac Firebird 3gen
Strona 2
Strona 3
Strona 4
Strona 5
Strona 6
Strona 7

 
  W 1984 chcąc poprawić wyniki sprzedaży zdecydowano się na małe zmiany. Najsłabszy silnik R4 miał teraz elektroniczny wtrysk paliwa i moc 92 km. Silnik V6 2,8 litra odnotował spadek mocy do 125 km. Z oferty usunięto silnik V8 z wtryskiem typu crossfire. Najmocniejszymi silnikami były teraz dwa V8 o poj. 5 litrów i mocach 150 km oraz 190 km (305HO). Jeśli ktoś chciał zamówić Trans Am`a z mocniejszym motorem 305 HO automatycznie musiał też wybrać opcję WS6 ( usprawnione zawieszenie), po raz pierwszy można było otrzymać automatyczną skrzynię biegów z silnikiem HO.

Nowością w Trans Am`mie był zestaw spojlerów aero package, takich samych jak rok wcześniej w modelu 25th Anniversary Daytona 500. Tradycyjnie Pontiac wypuścił limitowaną edycję Recaro T/A w liczbie 2000 sztuk. Jednak najwspanialszym modelem był 15th Anniversary Trans Am. Samochód powstał aby uczcić 15-tą rocznicę powstania modelu Trans Am.

Auto dostępne było tylko w białym kolorze , z niebieskimi akcentami i niebieskim orzełkiem na przetłoczeniu maski. Wnętrze wyłożono białą skórą i zamontowano fotele Recaro. Samochód napędzany był tylko przez silnik 305HO. Dodatkowo auto „obuto” w felgi Hi-Tech Turbo o rozmiarze 16 x 8, polakierowane również na biało. Cena tego wozu wynosiła 12500$ zbudowano ich tylko 1500 sztuk.

Efektem tych wszystkich posunięć był znaczny wzrost produkcji do 128304 samochodów.
W tym 62621 Firebird`ów, 10309 S/E i 55374 Trans Am`ów.
 
 
1984 Pontiac Firebird Trans Am 15th Anniversary.
 
  W 1985 Firebird trzeciej generacji przeszedł swój pierwszy facelifting. Firebird i wersja S/E otrzymały nowy nosek z czarnymi listwami po bokach i nowy tylni zderzak również z czarnymi listwami po bokach. Trans Am miał tradycyjnie inny nosek od pozostałych modeli, wyposażony standardowo w nowy pakiet ground effects ( opcja W62) miał dodatkowo dwa światła przeciwmgielne osadzone z przodu w spojlerze, Trans Am otrzymał także nową maskę z dwoma małymi wlotami, nowością był także duży gumowy spojler na tylniej klapie lakierowany tylko na czarno.

Wszystkie trzy modele Firebird`a posiadały teraz nowe lampy ( pas świetlny podzielono na trzy części , dwie skrajne zawierały lampy a środkowa była pusta i było na niej logo Firebird`a) . Trans Am i wersja S/E miały inaczej rozłożone lampy z małymi światłami stopu , ponadto światła w obu tych modelach były przydymione.
Podstawowy Firebird nadal posiadał silnik R4 2,5 litra o mocy 88 km, za dopłatą można było zamówić silniki 2,8 V6 o mocy 135 km i 5,0 V8 o mocy 155 km.

Firebird S/E standardowo wyposażony był w silnik 2,8 V6 ( 135 km) , a w opcji był 5,0 V8 z mocą 155 km. Trans Am`a zaczęto standardowo wyposażać w zawieszenie WS6 i koła Hi-Tech Turbo o rozmiarze 16 x 8. Podstawowym silnikiem był 5,0 V8 o mocy 155 km , opcjonalnie instalowano silnik 305 HO ( 190 km) tylko z ręczną skrzynią pięciobiegową i całkowicie nowy 305 TPI LB9 ( Tuned Port Injection) z wielopunktowym wtryskiem paliwa, osiągający moc 205 km, łączony tylko z 4 biegowym automatem. Ostatnią nowością był nowy mniejszy orzeł na masce Trans Am`ów. Niestety nowy wzór nie przyjął się dobrze i został w krótkim czasie usunięty.

W skrócie

20-21 Czerwca 2009 - Radom

Zapraszamy na szóstą już imprezę organizowaną przez FlamingWheels.pl. Tym razem impreza w trochę innym charakterze niż poprzednie. Mam nadzieję ,że kameralny bardziej charakter imprezy będzie bardzo dobrym środowiskiem do podziwiania prawdziwych amerykańskich aut i zawarcia nowych znajomości.

ZAJRZYJ - NOWE INFORMACJE !!!



tel: 511-600-900

Sonda
Które z najnowszych konceptów aut amerykańskich podoba Ci się najbardziej?