Warning: include(/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: include(): Failed opening '/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 421

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 830

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 220

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 221

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 222

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 223

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 224
FlamingWheels.pl - Pontiac Firebird 3gen: Strona 5
header image
Start
Spis stron
Pontiac Firebird 3gen
Strona 2
Strona 3
Strona 4
Strona 5
Strona 6
Strona 7


Jednak Formula otrzymała swoją własną maskę z dużym „garbem” po stronie kierowcy ( maska ta była identyczna z tą montowaną w Trans Am`ach z lat `82-84). Na tylnej klapie zamontowano duży spojler, identyczny jak w Trans Am`ie z trzecim światłem stopu. Na drzwiach widniał wielki napis „FORMULA” lub „FORMULA 350” w zależności od pojemności silnika. Standardowo instalowano pakiet zawieszenia WS6. Bazowym silnikiem był 5,0 V8 na 4-przelotowym gaźniku ( 150 km), jednak można było zamówić silniki 5,0 TPI ( 190 km) i nowy w tym roku silnik 5,7 TPI L98 ( 210 km), oba silniki łączone były tylko z 4-biegowym automatem. Formula toczyła się na 16 calowych kołach Hi-Tech Turbo. Model Trans Am nie przeszedł wielu zmian, dalej dostępny był z pakietem zawieszenia Y99 i WS6. Do wyboru były silniki: 5,0 four barrel ( 160 km) , 5,0 TPI ( 190 km) i 5,7 TPI ( 210 km).

Najlepszym modelem z całej linii był jednak nowo wprowadzony model GTA. Był to najdroższy Firebird. Oferowano go tylko z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem 5,7 TPI. Auto było wyposażone we wszystko co Pontiac miał najlepsze. Nowe prostokątne lusterka boczne, szprychowe 16 calowe felgi, zawieszenie WS6, skórzaną tapicerkę i wiele innych rzeczy. W 1987 produkcja spadła do 88587 aut. Zmontowano 42552 Firebird`y , 13160 Formul , 21779 Trans Am`ów i 11096 GTA.
 
 
1987 Pontiac Firebird Formula 305.
 
1988 był rokiem dalszego ulepszania modeli i eliminowania niedociągnięć z poprzedniego roku. Najsłabszego Firebird`a napędzał tak jak przed rokiem nowoczesny silnik 2,8 V6 MPFI o mocy 135 km, można jednak było na specjalne zamówienie otrzymać nowy silnik 5,0 TBI L03 (Throttle Body Injection) z wtryskiem jednopunktowym o mocy 160 km. Silnik ten zastąpił wersję z gaźnikiem( LG4) , która w tym roku nie była już produkowana. Do Firebird`a można było zamówić felgi Hi-Tech Turbo 15 x 7 lub szprychowe Diamond Spoke 15 x 7.

Wnętrze podstawowego modelu uległo małej kosmetyce, zmieniono kierownicę i wstawiono nowy prędkościomierz wyskalowany do 120 mph ( wcześniej do 85 mph). Opcjonalnie do Firebird`a można było zakupić zawieszenie Y99. W tym roku także można było poddać auto konwersji na Bandit`a II ( powstało 500 egz.)

Również Formula otrzymała kilka usprawnień. Standardowym silnikiem był teraz 5,0 V8 TBI. Można jednak było kupić Formule z silnikami 5,0 TPI o mocy zwiększonej do 205 km i 5,7 TPI o mocy 210 km , łączony tylko z automatyczną skrzynią biegów. Formula otrzymała także nowe felgi Hi-Tech Turbo o rozmiarze 16 x 7. Standardowo montowano w Formuli zawieszenie WS6.

Trans Am nie przeszedł większych zmian. Podstawowym motorem był nowy 5,0 TBI ( 160 km) tak jak w Formuli, dostępne były także silniki 5,0 TPI ( 205 km ,automatyczna lub ręczna skrzynia biegów) i 5,7 TPI ( 210 km , tylko automatyczna skrzynia biegów). Nowością był zestaw cyfrowych wyświetlaczy czyli słynna wersja digital. Model GTA tak jak przed rokiem napędzany był przez silnik 5,7 TPI ( 210 km), ale można było także kupić go ze słabszym motorem 5,0 TPI. Tradycyjnie GTA był obładowany we wszystko czego można było sobie zażyczyć.

Do GTA można było na życzenie zamówić zamiast tylnej szyby klapę typu notchback, przez co samochód upodabniał się do sedana. Zbudowano tylko 624 GTA typu notchback. W tym roku Pontiac wprowadził jeszcze jedną nowość, był to specjalny pakiet zawieszenia o kodzie 1LE. Całe zawieszenie, łacznie z hamulcami zostało wzmocnione i przystosowane do wyścigów na torach. Tylko trzy Trans Am`y zbudowane w tym roku posiadały zawieszenie 1LE. Rok `88 zamknięto liczbą 62455 wyprodukowanych aut, z których 28973 było Firebird`ami, 13475 stanowiły Formule, 8793 Trans Am`y, a 11214 GTA.
 
 
1988 Trans Am GTA –notchback.

W skrócie
Masz ciekawe amerykańskie auto lub motocykl?
Chcesz żeby pokazać go na naszych łamach?
Jeśli tak to skontaktuj się z nami poprzez e-mail.

Allegro - największe aukcje internetowe, najniższe ceny! Kup i sprzedaj!
Sonda
Które z najnowszych konceptów aut amerykańskich podoba Ci się najbardziej?