Warning: include(/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 9

Warning: include(): Failed opening '/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 9

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 421

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 830

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 221

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 222

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 223

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 224

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 225
FlamingWheels.pl - Pontiac Firebird 3gen: Strona 6
header image
Start
Spis stron
Pontiac Firebird 3gen
Strona 2
Strona 3
Strona 4
Strona 5
Strona 6
Strona 7

 
Tak jak i rok wcześniej w 1989 Pontiac dalej ulepszał swoje modele. Podstawowy Firebird otrzymał teraz pakiet W68, kóry zawierał spojlery ground effects takie same jak w modelu Trans Am. Pakiet ten dostępny był tylko dla podstawowego Firebird`a. Z zewnątrz samochód można było odróżnić od T/A tylko patrząc na tylne światła i mały tylni spojler, które były inne niż w T/A. Samochód nadal napędzany był przez silnik 2,8 V6 MPFI i opcjonalnie przez 5,0 V8 TBI, o mocy podniesionej do 170 km.

Znowu posiadacze Firebird`a mogli skonwertować swoje auto na Bandit`a II. Zdecydowało się na to 500 osób. Formula wyposażana była tradycyjnie w 16 calowe felgi Hi-Tech Turbo i zawieszenie WS6. Bazowym silnikiem był 5,0 TBI ( 170 km). W opcji był silnik 5,0 TPI , który osiągał moc 190 km ze skrzynią automatyczną i 215 km z ręczną przekładnią. Była jeszcze specjalna wersja z ręczną skrzynią biegów i dwoma katalizatorami w wydechu, co o dziwo dawało 225 km! Szczyt możliwości dla Formuli oferował silnik 5,7 TPI ( 225 km, tylko z 4-biegowym automatem).

Trans Am posiadał identyczne silniki jak Formula ( 5,0 TBI , 5,0 TPI i 5,7 TPI ). Natomiast GTA wyposażony był jak zawsze w silnik 5,7 TPI ( 225 km) i skrzynię automatyczną. Auto można było nabyć z klasyczną tylnią szybą lub klapą typu notchback ( zbudowano tylko 1 egzemplarz! ).

W 1989 Pontiac wypuścił jeszcze specjalną edycję Trans Am`a – 20th Anniversary Turbo Trans Am. Samochód posiadał takie samo wyposażenie jak model GTA. Miał natomiast zupełnie inny silnik. Model rocznicowy zamiast silnika V8 posiadał silnik V6 3,8 litra ( 231 cali3 ) pochodzący od Buick`a i wyposażony w turbosprężarkę. Pontiac twierdził, że silnik ten jest w stanie wygenerować moc 250 km, jednak rzeczywista moc wynosiła blisko 300 km! Samochód przejeżdżał ¼ mili w czasie ok. 13,5 sek w fabrycznej konfiguracji! Zbudowano tylko 1555 egz. tego auta. Wszystkie były polakierowane na biało i ozdobione stosownymi naklejkami. Samochód wyceniono na 32000 $. W 1989 produkcja wyniosła 64404 auta ( 32376 Firebird`ów, 16670 Formul , 5701 T/A , 26 sztuk T/A z zawieszeniem 1LE , 8076 GTA i 1555 sztuk modelu rocznicowego).
 
 
1989 Pontiac Firebird Turbo Trans Am 20th Anniversary.
 
Rok 1990 był ostatnim przed spodziewanym faceliftingiem. Wszystkie Firebird`y otrzymały nowe ulepszone wnętrze, z większą ilością kieszeni i miejsc na kubki. Dodatkowo instalowano airbag dla kierowcy. Z oferty usunięto silnik 2,8 litra zastępując go nowym V6 MPFI o poj. 3,1 litra i mocy 140 km. Był on podstawową jednostką napędową dla Firebird`a. Dla klientów pragnących V8 dostępna była jednostka L03 o mocy 170 km. W tym roku również powstało 600 egz. Bandita II. Formula tak jak przed rokiem była napędzana przez silnik 5,0 TBI L03 o mocy 170 km. Tradycyjnie można było zamówić silniki 5,0 TPI LB9 o mocy 200 i 225 km oraz silnik 5,7 TPI L98 z mocą 235 km. Trans Am`a natomiast wyposażano w silnik 5,0 TPI ( 200 km) i opcjonalnie w 5,7 TPI ( 235 km). GTA miał tylko silnik 5,7 TPI. Produkcja Firebird`ów zmalała drastycznie do 20532 samochodów. Zmontowano tylko 13204 modele podstawowe, 4832 Formule, 1050 Trans Am`ów, 4 T/A z zawieszeniem 1LE i 1442 GTA.
 
 
1990 Pontiac Firebird Trans Am GTA.

W skrócie
Masz ciekawe amerykańskie auto lub motocykl?
Chcesz żeby pokazać go na naszych łamach?
Jeśli tak to skontaktuj się z nami poprzez e-mail.

Allegro - największe aukcje internetowe, najniższe ceny! Kup i sprzedaj!
Sonda
Które z najnowszych konceptów aut amerykańskich podoba Ci się najbardziej?