Warning: include(/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 9

Warning: include(): Failed opening '/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 9

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 421

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 830

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 221

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 222

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 223

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 224

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:9) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 225
FlamingWheels.pl - Pontiac Firebird 3gen: Strona 7
header image
Start
Spis stron
Pontiac Firebird 3gen
Strona 2
Strona 3
Strona 4
Strona 5
Strona 6
Strona 7

 
W 1991 Firebird trzeciej generacji przeszedł swój drugi i ostatni facelift. Zmieniono przód i tył auta. Nosek był teraz bardziej opływowy a światła pozycyjne i przeciwmgielne umieszczono w łezkowatych otworach w dolnej części noska. Formula miała troszeczkę inny nosek z większymi otworami na światła. Z tyłu usadowił się mniejszy zderzak. Zmodyfikowano zestaw spojlerów aero package dla Trans Am`a i Firebirda ( opcja W68).

Nowe boczne spojlery miały kształt „fali”, efekt ten powtórzono na tylnim zderzaku. Trans Am i Formula otrzymały nowy duży i lekki spojler na tylnią klapę, wykonany z włókna szklanego. Trans Am i GTA otrzymały inne tylnie lampy. Nowe światła były dwu częściowe z wielkim napisem „PONTIAC” pomiędzy nimi. Nowością w tym roku były kabriolety Firebird Convertible i Trans Am Convertible. Najsłabszy model posiadał silnik V6 3,1 MPFI o mocy 140 km lub 5,0 TBI o mocy 170 km.

Formula posiadała silnik 5,0 TBI w standardzie, dodatkowo dostępne były 5,0 TPI ( 205 km z automatem i 230 km z manualem ) oraz 5,7 TPI ( 240 km). Do Formuli można było także zamówić pakiet zawieszenia 1LE ( zbudowano 46 sztuk). Trans Am posiadał silnik 5,0 TPI ( 205 km i 230 km) lub 5,7 TPI ( 240 km). Również do T/A można było nabyć zawieszenie 1LE ( powstało 6 sztuk). GTA wyposażony był jak zawsze w silnik 5,7 TPI. Najlepszym modelem oferowanym w tym roku był jednak Formula Firehawk. Specjalna Formula przygotowana przez firmę SLP (Street Legal Performance) z silnikiem o mocy ponad 350 km. Facelifting przyczynił się ostatecznie do zwiększenia produkcji ognistych ptaków. W `91 powstały 50454 auta. 38956 stanowiły Firebird`y ( 600 z nich skonwertowano na Bandita II), 950 Firebird`y convertible, 5543 Formule, 2409 Trans Am`y, 555 T/A convertible, 2035 GTA i 6 Firehawk`i Formula.
 
 
1991 Pontiac Firebird Trans Am Convertible.
 
1992 był ostatnim rokiem produkcji dla 3 generacji. Nie dokonano praktycznie żadnych zmian w modelach. Wszystkie auta napędzane były silnikami z poprzedniego roku. Firebird miał silnik 3,1 V6 MPFI lub 5,0 TBI, Formula silnik 5,0 TBI lub 5,0 TPI i 5,7 TPI. Trans Am`a napędzał silnik 5,0 TPI lub 5,7 TPI. GTA miał tylko silnik 5,7 TPI lub 5,0 TPI montowany na wyraźne życzenie klienta. Wszystkie silniki miały moc i moment obrt. identyczne jak rok wcześniej. Produkcja spadła do 27567 egz. w tym aż 23099 stanowiły Firebird`y ( znowu 600 z nich było Banditami II), 1265 Firebird`y convertible, 1011 Formule, 22 Formule 1LE , 19 Formule Firehawk, 971 T/A , 9 T/A 1LE, 663 T/A convertible i 508 GTA. Wraz z końcem 1992 zakończono produkcję trzeciej generacji ognistego ptaka. Na rok 1993 zaplanowano premierę nowej czwartej już generacji...
 
 
1992 Pontiac Firebird Trans Am.


W skrócie
Masz ciekawe amerykańskie auto lub motocykl?
Chcesz żeby pokazać go na naszych łamach?
Jeśli tak to skontaktuj się z nami poprzez e-mail.

Allegro - największe aukcje internetowe, najniższe ceny! Kup i sprzedaj!
Sonda
Które z najnowszych konceptów aut amerykańskich podoba Ci się najbardziej?