Uszkodzona uszczelka pod głowicą często jest największym koszmarem kierowcy. A to wszystko z powodu dość skomplikowanego usunięcia problemu, co rzecz jasna wiąże się z dużymi kosztami. Co również bardzo ważne, uszkodzona uszczelka to najprawdopodobniej także inne potencjalne uszkodzenia, które mogą wpływać nawet na zasadność dalszego naprawiania danego silnika. Co warto więc wiedzieć o tej uszczelce, czyli ile kosztuje jej wymiana, jakie są objawy zużycia, a co najważniejsze, czy jest jakiś sposób na to, aby wydłużyć jej żywotność?
Ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą?
Na samym początku warto się zastanowić nad tym, czy faktycznie jest się czego bać? Jaki może być koszt wymiany uszczelki pod głowicą?
Jak się okazuje, sam koszt uszczelki nie jest wysoki, ponieważ w zależności od modelu auta, może ona kosztować około 100 złotych. Problemem jednak jest sama jej wymiana, a także towarzyszące temu czynności.
Uszczelka położona jest w takim miejscu, że jej wymiana po pierwsze zajmuje dość sporo czasu, a po drugie jest dość kłopotliwa. Oznacza to, że wymiana wyceniana jest nawet na około 1000 złotych. Co jednak równie ważne, oprócz samej wymiany niezbędne jest również planowanie głowicy, co oznacza kolejne kilkaset złotych. Dodatkowo wymienić trzeba olej w silniku, a także płyn chłodzący. Wszystko to oznacza, że koszt wymiany uszczelki pod głowicą może wynieść grubo ponad 2 tysiące złotych.
Jakie są objawy zużytej uszczelki pod głowicą?
Koszt wymiany tego elementu powoduje, że bardzo ważne jest zdobycie wiedzy z zakresu objawów jej uszkodzenia. W jaki sposób można zauważyć i wyczuć, że coś jest na rzeczy i trzeba się będzie w niedługim czasie przygotować na spory wydatek?
Najbardziej typowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest nierówna praca silnika. Co więcej, jednoznacznie wskazującym na problem z uszczelką objawem jest szlam gromadzący się pod korkiem wlewu oleju. Oprócz tego warto zwrócić uwagę na dymienie silnika na biało, a także na duże ubytki płynu chłodniczego.
Jak dbać o uszczelkę pod głowicą?
Jak zatem widać, uszkodzona uszczelka pod głowicą to naprawdę bardzo poważna sprawa. Czy jest jednak jakiś sposób na to, aby wydłużyć jej żywotność, a tym samym odwlec konieczność jej wymiany?
Jeśli chce się zadbać o uszczelkę, przede wszystkim trzeba pamiętać, aby nie wkręcać silnika na wysokie obroty jeśli jest on jeszcze zimny. Oprócz tego koniecznie trzeba kontrolować poziom płynu chłodniczego, ponieważ bardzo często uszczelka uszkadza się w wyniku przegrzania silnika.