Właściciel samochodu chcę cieszyć się lśniącym lakierem, który nie ma rys i uszkodzeń jak najdłużej, a idealnym sposobem na to jest jego prawidłowe zabezpieczenie.
Zabezpieczenie lakieru nowego samochodu uzależnione jest od umiejętności jego posiadacza, ilości czasu jaki może na to poświęcić oraz od możliwości finansowych.
Jak wybrać metodę zabezpieczenia lakieru?
W wybraniu metody na zabezpieczenie lakieru nowego samochodu należy wziąć pod uwagę następujące czynniki:
– stopień trudności nakładania danego rodzaju zabezpieczenia,
– czas jaki trzeba poświęcić na nałożenie danego środka,
– trwałość środka ochronnego,
– koszty związane z zabezpieczeniem lakieru.
Metody zabezpieczenia lakieru nowego samochodu
Metodami zabezpieczenia lakieru są:
* autopolitura – jest to łatwe do rozprowadzania mleczko, które nakładać można na umyty lakier by zamaskować niedoskonałości, ożywić kolor i nadać połysk. Niektóre z autopolitur zawierają w swoim składzie wosk, który pozwala na słabe zabezpieczenie lakieru,
* detailer – to środek nabłyszczający zawierający wosk. Jest on bardzo prosty i wygodny w aplikacji, ponieważ ma formę płynu, który rozpylić można poprzez atomizer. Po spryskaniu karoserii należy rozprowadzić detailer za pomocą szmatki z mikrofibry. Detailer zawiera środki hydrofobowe, które chronią powierzchnię lakieru przed spływającą wodą. Detailery zaleca się stosować razem z woskiem, ponieważ są one tylko powłoką wspomagającą, która nadaje połysk,
* wosk samochodowy – zabezpiecza lakier przed promieniami ultrafioletowymi, rysami oraz przywieraniem do niego brudu. Nadaje lakierowi połysk i ma właściwości hydrofobowe. Wosk podzielić można na: naturalny, syntetyczny, hybrydowy, koloryzujący, polerujący oraz twardy, miękki lub w płynie,
* powłoka polimerowa – to trwała, cienka warstwa środka ochronnego o bardzo dobrych właściwościach hydrofobowych. Powłoka ta jest odporna na wysokie temperatury i promienie UV,
* powłoka krzemowa – dzięki tej powłoce lakier może być zabezpieczony na okres do 2 lat. Powłoka ta chroni przed promieniami słonecznymi, drobnymi i głębszymi zarysowaniami oraz przed różnymi substancjami, np. solą lub kwaśnym deszczem. Nadaje ona lakierowi połysk,
* powłoka ceramiczna – jest to zaawansowany sposób ochrony lakieru wymagający dużo czasu, przygotowań oraz umiejętności. Powłoka ta jest trwała i może ochronić lakier do 5 lat. Powłoka ceramiczna chroni przed zarysowaniami oraz uszkodzeniami, a także środkami chemicznymi i szkodliwymi substancjami,
* folia PPF – to folia transparentna, która chroni przed środkami chemicznymi oraz uszkodzeniami. Folia ta nadaje połysk oraz chroni przed uszkodzeniami. Folia transparentna może chronić lakier samochodu nawet do kilkunastu lat.