W interesie firm przewozowych jest doprowadzenie do sytuacji, w której ciągłość stałych zleceń pozwoli na zrównoważony rozwój firmy. Bez względu na to, czy Twoim celem jest rozwój przedsiębiorstwa i zakup kolejnych pojazdów czy też zadbanie o zachowanie regularnych współprac – poniższy poradnik jest dla Ciebie!
Spedycje jako stałe źródło zleceń na transport
Zapotrzebowanie na usługi świadczone przez firmy spedycyjne ciągle rośnie i nic nie wskazuje na to, aby ta tendencja miała ulec odwróceniu. Naturalnym rozwojem tego stanu rzeczy jest to, że takie firmy sukcesywnie poszukują kolejnych przewoźników, którzy będą w stanie zrealizować pojawiające się nowe zlecenia.
Dla Ciebie oznacza to oszczędność czasu – nie musisz samodzielnie wyszukiwać potencjalnych klientów, ani skupiać się na ustalaniu szczegółów przed sfinalizowaniem umowy. Otrzymujesz gotowe zlecenie, dzięki czemu możesz skupić się już jedynie na realizacji usługi przewozu.
Przykładem tego zaufanego przedsiębiorstwa jest M&W Spedition, który od lat specjalizuje się w spedycji zarówno na terenie Polski jak i poza nią. Nawiązując współpracę z taką doświadczoną firmę możesz oczekiwać nie tylko uczciwych stawek, ale również profesjonalnego wsparcia i opieki ze strony spedytora. Na stronie https://www.mw-spedition.com/przewoznik/zlecenia-transportowe/ znaleźć można szczegóły odnośnie zleceń na trasport oferowanych przez M&W Spedition.
Cold calling – na czym to polega?
Jeżeli chcesz także testować proaktywne metody pozyskiwania nowych zleceń na transport – warto przygotować listę firm – czy to z okolicy, czy o zasięgu ogólnopolskim, które mógłbyś potencjalnie wesprzeć w kwestii transportu. Warto przygotować wcześniej skrypt takiej rozmowy, aby nie pominąć najważniejszych aspektów, takich jak wstępna diagnoza potrzeb czy przedstawienie korzyści wynikających z przetestowania współpracy.
W sieci z łatwością znajdziesz bazę firm wraz z numerami kontaktowymi. Możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z osobami, które odpowiadają za zlecanie transportu może okazać się naprawdę intratne! Ważna jest jednak tutaj wytrwałość podczas takiej akcji cold-callingowej.
Wykorzystaj potencjał spotkań branżowych i eventów
Jeżeli masz bogate doświadczenie w realizacji zleceń z konkretnej branży – przekuj to na swoją korzyść i działaj dalej w kierunku, który umożliwi Ci pozyskanie kolejnych współprac bazując na fali dotychczasowej historii biznesowej.
Dobrym posunięciem będzie uczestnictwo w targach, kongresach, szkoleniach i wszelkich eventach, które są dedykowane dla przedstawicieli branż, które na co dzień obsługujesz. To stwarza doskonałe okoliczności do nawiązania dialogu z potencjalnymi klientami. Pomimo postępującej digitalizacji moc osobistych kontaktów jest nadal na wysokiej pozycji. Z tego właśnie powodu raz na jakiś czas wskazane jest uczestnictwo w takich branżowych spotkaniach.
Korzystaj z zasobów internetowych giełd z ofertami
Innym sposobem, który pozwoli Ci na pozyskiwanie zleceń na transport bez konieczności wychodzenia z domu są e-giełdy. Ich atutem jest to, że agregują oferty z różnych branż i rejonów – nie tylko z Polski, ale i z zagranicy. Dzięki temu możesz konkurować także z kontrahentami z innych zakątków kraju i Europy.
Przejrzysty system wyszukiwania, intuicyjna obsługa – to wszystko powoduje, że nawet osoby, które na co dzień nie są biegłe w korzystaniu z technologii z pewnością poradzą sobie z takim wyszukiwaniem.
Odśwież osobiste kontakty i opracuj system premii za polecenia
Kolejną metodą, która może okazać się skuteczna w pozyskiwaniu zleceń na transport jest np. opracowanie programu lojalnościowego. Dzięki niemu możesz np. zaproponować swoim partnerom biznesowym premię za polecanie Twoich usług. Jeżeli dzięki temu uda Ci się nawiązać współpracę z nowym klientem – wówczas osoba polecająca otrzyma określoną przez Ciebie kwotę lub procent od wartości zlecenia. Dzięki temu rozwiązaniu obie strony korzystają.
Powyższe metody pozwalają pozyskiwać zlecenia transportowe. Możesz je osiągnąć zarówno dzięki własnej inicjatywie, jak również poprzez nawiązanie kooperacji z firmą spedycyjną.